Macaristan'daki ilk hareketliliğimizin hemen ardından Finlandiya hareketliliğini gerçekleştirdik. Tema olarak YEŞİL EVLER'i kullandık ve birlikte daha çevre dostu bir yaşam sürmenin, Finlandiya toplumu ve eğitim sistemini tanımanın yollarını araştırdık. Finlandiya'daki ilk günü, birbirimizi ve kaldığımız küçük kasabayı tanımaya ayırdık.Günün en eğlenceli etkinliği okulda pizza yapma etkinliğiydi; her katılımcı kendi seçtikleri malzemelerle kendi pizzasını yaptı. Uluslararası yemekler gecesine herkes, kendi ülkesinin tipik bir tatlısıyla katkıda bulundu. Çok lezzetli yemeklerin tadına baktık ve ilginç bilgiler edindik.
İlk günkü pizza yapımı atölyesine ek olarak Finlandiya hareketliliği sırasında ev yapımı lipbalm ve şeker atölyelerine de katıldık.
YEŞİL EV temasına uygun olarak bölgesel atık yönetim merkezi olan Ekorosk'a da çalışma gezisi gerçekleştirdik. Çöpleri mümkün olan en çevre dostu şekilde ayırmayı ve yönetmeyi, ayrıca çöp birikimini en aza indirme yollarını öğrendik. Okulda tüm ortak ülkeler, atıkların kendi ülkelerinde nasıl yönetildiğine dair hazırladıkları sunumları gerçekleştirdiler.
Konuklar ayrıca Finlandiyalı öğrencilerle birlikte derslere katılarak, spor faaliyetleri yaparak ve dans ederek Finlandiya okulundaki günlük hayata katıldılar.
Ayrıca evsahibi okul tarafından Fäboda plajı gibi Finlandiya doğasını ve kültürünü keşfetmeye yönelik saha gezileri de düzenlendi. Yüzmek için soğuk olan havada, sahilde kartopu savaşlarına yetecek kadar kar vardı! Plajdan sonra, Kuzey Kutup Dairesi'nin üzerindeki bölge olan Kuzey Kutup bölgelerindeki geleneksel yaşamı öğrenmek için yakındaki Nanoq Arktik Müzesi'ne devam ettik. Devam eden iklim değişikliğinin bugün Grönland gibi Arktik bölgelerdeki yaşam koşullarını belirgin şekilde etkilemesi nedeniyle sürdürülebilir kalkınma temamız da burada devreye girdi.
Ziyaret ettiğimiz bir diğer müze ise geçmişteki yaşamı öğrendiğimiz, eğitim ve eşitliğin önemi üzerine düşündüğümüz Kuddnäs oldu.
Ayrıca Kvarken Takımadaları dünya mirası alanını da ziyaret ettik. Dünya Miras Geçidi'nde bölgenin tipik doğası ve son Buzul Çağı'nın neden olduğu kara yükselişinin etkilerini öğrendikten sonra piknik yapıp kendi gözlemlerimizi yapabileceğimiz bir seyir noktasına devam ettik.Ayrıca öğrencilerin ve öğretmenlerin ağaçların tepelerine tırmanıp zipline yapabildikleri orman alanındaki Zip Park'a da gittik.
Mayıs 2023'te projemiz bitiş çizgisine yaklaşıyordu. Okullarımızdaki tüm öğrenci hareketlilikleri ve proje çalışmalarının çoğu tamamlandı ve geriye kalan tek şey Polonya'da projeyi tamamlamak ve yaygınlaştırma, nihai rapor ve kalan bazı ayrıntılarla ilgili konuları tartışmak için yapılan bir öğretmen toplantısıydı.
Toplantı Mayıs ayında Polonyalı ortağımızın ev sahipliğinde düzenlendi. Grup Varşova'da toplandı ve ardından ortak okulumuzun bulunduğu Ostrów Wielkopolski'ye geçildi. Günün en önemli anlarından biri, Łazienki Park'ta canlı Chopin piyano konserini dinlerken, arkadaşlarla ve ortaklarla sohbet etmek ve eşlik eden öğretmenlerle tanışmak oldu.
Varşova'da kaldığımız süre boyunca katılımcılar bir dizi kültürel ziyarette bulunarak, Polonya toplumu ve tarihi hakkında bilgi edinme fırsatı buldular. Eski Kent'te rehberli bir tur, ülkenin tarihine ve 2. Dünya Savaşı'nda tamamen yıkıldıktan sonra yeniden inşa edilen şehir hakkında değerli bilgiler alındı. Bir diğer aydınlatıcı ve merak uyandırıcı ziyaretimiz ise Polonya Yahudilerinin yaşamlarını ve geleneklerini öğrendiğimiz Polin Müzesi oldu. Ayrıca Wilanow'daki Kral III. John Sarayı'nda rehberli bir tur yaptık ve Varşova şehrini tamamen görebileceğiniz manzara terasından
çeşitli gözlemler yaptık.
Görünmez Müzeyi ziyaret ederken, görme engelli bireylerle ilgili tüm sorularımızı sabırla yanıtlayan engelli bir rehberin güvenli rehberliğinde karanlığa daldığımız ve görme engelli bir birey olmanın nasıl bir şey olduğunu deneyimlediğimiz, eşi benzeri olmayan bir kac saat geçirdik.
Ortak okulun bulunduğu Ostrów Wielkopolski kasabasına vardıklarında heyet, geleneksel yerel lezzetlerden oluşan bir akşam yemeği ve bir okul turu yaptı. Ziyaretçiler şehirde Ostrów Sinagogu ve şehrin tarihini koruyan Ostrów Wielkopolski Müzesini ziyaret ettiler. Konaklamamız sırasında yakındaki Antonin köyündeki Radziwiłł prenslerinin Av Sarayı'nı da ziyaret ettik.
Öğretmenlerin çalışmalarının odak noktası nihai raporun hazırlanmasıydı. Projenin devam ettiği üç yıl içerisinde gerçekleştirilen tüm faaliyetlerin yaygınlaştırılması amacıyla bir web sitesi oluşturuldu. Mobility Tool platformundaki bazı veriler güncellendi, görevler dağıtıldı ve nihai rapor üzerindeki çalışmaların tamamlanması için çevrimiçi toplantılar planlandı.
Projeyi eşsiz bir işbirliği içinde tamamladık. Geride bıraktığımız üç yılın sonunda tüm hareketlilikleri gerçekleştirebildik. Her okulda, üzerinde anlaşmaya varılan proje görevlerini yerine getirdik ve zaman zaman evden çalışmaya mahkûm olduğumuz pandemi döneminde bile iletişimimizi sürdürdük. Öğrenciler ve öğretmenler diğer ülkelerden ortak ve arkadaşlarla birlikte çalışarak çok şey öğrendiler.
Kas
Kas
Kas
Kurumumuz, Erasmus + Programı Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar, Okullar Arası Değişim Ortaklıkları faaliyeti çerçevesinde, 2020-1-IE01-KA229-065961_6 numaralı , “Think Global Act Local Actors Europe” adlı 2 yıl süreli olup,pandemi dolayısıyla 3 yıla uzatılan projesi kapsamda, 5 Avrupa Birliği ülkesinden 17 öğrenci 11 öğretmenden oluşan grubu 18-22 Mart 2023 tarihleri arasında 5 gün boyunca ilimizde misafir etmiştir. Polonya, Finlandiya, Portekiz, İrlanda ve Macaristan’ dan gelen proje ortakları burada kaldıkları süre içerisinde okulumuz bünyesinde oldukça verimli etkinlikler gerçekleştirmişlerdir. Proje konumuz gereği, çevre bilincini artırmak amacıyla tamamen atık ürünler kullanılarak yapılan şapkalarımız, bir gösteriyle misafirlerimize sunulmuş, aynı esnada gösterimiz, konunun önemini belirten video ve bilgi paylaşımıyla desteklenmiştir. Ayrıca ortak ülkelerin ve okulumuz öğrencilerinin daha yeşil çevre ve okullar kazanmak amacıyla atık ürünlerden yaptığı saksılar ve diğer çalışmalar ile ilgili gerçekleştirdiğimiz paylaşımları içeren sunumlar yapılarak, tüm paydaşların çevre bilinci kazanmaları ve ortak dil olan İngilizce’yi aktif olarak kullanmaları sağlanmıştır.Okul aile birliği üyeleri tarafından hazırlanan yöremizin geleneksel yemeklerinden oluşan öğle yemekleri verilmiş, ortaklarımızla yemek tarifleri paylaşımı yapılmıştır.Okulumuz müzik öğretmenlerinin katkısıyla gerçekleşen, yöresel müzik aletlerinin kullanıldığı ve unutulmaz şarkıların seslendirildiği koromuz misafirlerimizi çok mutlu etmiş, evrensel dil olan müzikle birliktelik sağlanmıştır. Sınıflarda derslere katılım sağlanarak, karşılıklı kültürel, dilsel etkileşimlerde bulunulmuştur. Görsel Sanatlar ve Tasarım öğretmenlerimizin eşliğinde, misafirlerimizle Ebru ve Batik çalışması yapılmış,kullanılan malzemeler ve yapım aşamaları anlatılarak bilgi sahibi olmaları sağlanmıştır. Çalışmaları büyük bir zevkle yapan misafirlerimiz kendi okullarında da bu etkinlikleri gerçekleştireceklerini belirtmişlerdir. Trabzon'daki tarihi turistik yerler de ziyaret edilerek misafirlere gerekli bilgiler verilmiş, yöremizin tanıtımı iyi bir şekilde yapılmıştır. Ayrıca ziyarette bulunduğumuz Botanik Bahçesinde proje hatırası olarak ağaç dikimi yapılmıştır.
Avrupanın 5 farklı ülkesinden ilimizde misafir ettiğimiz öğretmen ve öğrencilerin ayrılırken bizleri tanıdıklarına çok sevindiklerini, ülkemiz insanının böylesi misafirperver, canayakın olduğunu yaşayarak gördüklerini, sadece proje kapsamında değil, ilerleyen zamanlarda aileleriyle de ilimizi, ülkemizi ziyaret edeceklerini söylemeleri,projemizin tam anlamıyla amacına ulaştığını göstermektedir.
Bu kapsamda okulumuzda yapılan etkinliklerin veli, öğrenci, öğretmen tüm bireylere bir heyecan ve enerji katmış, farklı kültürler bir arada çok güzel başarılara imza atmışlardır.
Macaristan Hareketliliği Kurumumuz Think Global Act Local across Europe adlı Avrupa Birliği projemiz dahilinde ilk hareketliliğini Macaristan'ın Tiszafùred kentine düzenlemiştir
Macaristan Hareketliliğine okulumuzdan 2 öğretmen 4 öğrenci katılım sağlamıştır.
23 - 28 Nisan 2022 tarihleri arasında
gerçekleşen hareketliliğimiz kapsamında
6 ülke okulu öğretmen ve öğrencileri Macaristan'ın başkenti Budapeşte'de biraraya gelerek kenti gezmiş, çeşitli tarihi turistik yerleri ziyaret etmişlerdir.
Aynı zamanda başkentteki bir bilim müzesini de ziyaret eden proje ekibinin tüm öğrencileri, birlikte çeşitli bilimsel deneyler yaparak, hem yeni bilgileri yaparak, yaşayarak ve eğlenerek öğrenmişler, hem de birbirlerini
yakından tanıma fırsatı bulmuşlardır.
Günün akşamında proje ortak okulumuzun bulunduğu Tiszafüred kentine gidilerek etkinliklere orada devam edilmiştir.
Ev sahibi okulu ilk ziyaretimizde
mükemmel bir karşılama etkinliği hazırlanmış öğrencilerin birbirleriyle tanışmaları sağlanmıştır.
Daha sonra tüm ortaklar hem kendi ülke, okul ve şehirlerini tanıtan hem de
şimdiye kadar projemiz dahilinde kendi kurumlarında gerçekleştirmiş oldukları çalışmaları, hazırladıkları sunumlarla ortaklarıyla paylaşmışlardır.
Okulda geçen süre içerisinde, tasarim atölyelerinde, proje konumuz dahilinde çeşitli doğal ürünler yapan öğrencilerimiz,
sınıflara da ziyaretler gerçekleştirerek, ülkenin eğitim sistemi hakkında da bilgi sahibi olmuşlardır.
Okul dışında
kültürel ve sportif faaliyetler gerçekleştirmişler, hem dil gelişimleri, hem de kültür açısından zenginlik kazanmışlardır.
Okul öğrencileri eşliğinde ülkenin yerel danslarının basit figürleri öğrenilmiş hep birlikte dans gösterisi gerçekleştirilmiştir.
28 Nisan 2022 tarihinde yurda dönen proje ekibi
eşsiz deneyimlerini ve unutulmaz anılarını
okuldaki arkadaşlarıyla, velileriyle ve öğretmenleriyle paylaşmışlardır.
Kurumumuz proje ekibi (2 öğretmen,4 öğrenci) dördüncü hareketliliğimiz için 03 - 09/Aralık/ 2022 tarihleri arasında Portekiz Madeira adası Caniço kentinde bulunmuşlar ve 5 ülkeden 10 öğretmen ve 20 öğrenci ile proje konumuz olan Çevre ile ilgili etkinliklerini gerçekleştirmek amacıyla çeşitli çalışmalar yapmışlardır. Evsahibi okulun yanında, bir ilkokul ziyareti de yapan ekibimiz ülkenin eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmuştur. Her okul daha önceden atık malzeme kullanarak hazırladığı yılbaşı süslerini ve yapım aşamalarını anlatan sunumlar yaptılar, sonrasında kendi dillerinde yeni yıl şarkılarını seslendirdiler. Bu hareketlilik için planlanmış olan etkinlik kapsamında, altı ortak ülke öğrencileri gruplara ayrılarak, ülkenin tropik meyvelerinin atıklarından çeşitli ürünler geliştirip sunum hazırladılar. Tüm ortaklarla belediye başkanı ziyareti yapıldı, adanın tarihi turistik beldeleri ziyaret edilerek bilgi paylaşımı yapıldı. Madeira'nın en önemli ihracat ürünü olan muz meyvesinin ülkeye katkılarıyla ilgili tanıtımın yapıldığı muz müzesi ziyaret edildi.
Yine bir bisküvi, makarna fabrikası ziyaret edildi ve yapım aşamaları hakkında bilgi sahibi olundu.
Her hareketliliğimizde olduğu gibi, burada da öğrencilerimiz kurdukları yeni arkadaşlıklar sayesinde, İngilizce pratik yapma olanağı buldular. Adada kaldığımız günlerde okul içi ve dışında çok verimli paylaşımlarda bulunan proje hareketliliğimiz 9 aralık 2022 tarihinde son buldu. Eşsiz deneyimlerle yurda dönen ekip okulumuz içinde ve dışında yaygınlaştırma etkinlikleri yaptılar.
Ekm
Ortaklarımızla aldığımız karar doğrultusunda 5 ülkeye gönderilmek üzere sürpriz kutular hazirladik ve birbirimize gönderdik.Öğrenci ve öğretmenlerimizin büyük bir özenle yaptıkları çalışmalarla, ortağı olduğumuz ülkeleri daha yakından tanıma olanağı bulduk.
Öncelikle hazırladığımız kutuları ortaklarımıza yolladık.Her ülkeden gelen kutuyu sınıflarda açarak, çalışmalar yaptık.
Ekm
Ortaklarımızla yaptığımız bir çalışmayla projemizin tüm etkinliklerinde kullanılmak üzere ortak logomuzu belirledik. Her
okul kendi bünyesinde düzenlediği yarışma sonucunda logosunu belirledi ve bize gönderdi.Okulumuz tasarım öğretmeni Ayşegül Sevimli daha önceki projemizde olduğu gibi her logodan bir parça alarak,ortak logomuzu hazırladı.
2022- 23 Eğitim - Öğretim yılında kurumumuz proje ekibi üçüncü hareketliliğini 09 - 15 Ekim 2022 tarihinde İrlanda'nın Ballina kentine düzenlemiş, 5 ülkeden 11 öğretmen ve 22 öğrenci ile proje etkinliklerini gerçekleştirmek amacıyla çeşitli çalışmalar yapmışlardır. Ülkenin eğitimini yerinde görerek ve yaşayarak sistem hakkında bilgi sahibi olmuş; proje dahilinde çevre, geri dönüşüm, doğal ürünler konulu çok sayıda etkinlik gerçekleştirmişlerdir. Bu hareketlilik için planlanmış olan "Her okulun şarkı, drama,şiir vs. sergilemesi" bölümü için, okulumuz öğrencilerinden Ezgi KIDIK kendi bestelediği "çevre" konulu şarkısını söylerken, Meryem Habuloğlu adlı õğrencimiz de kendisine melodikasıyla eşlik etmiştir. Sonrasında Şevval Bayrakdar ve Elanur Adıgūzel adlı öğrencilerimiz de, çevre bilinci oluşturacak gūzel sözleriyle görevlerini başarılı bir şekilde tamamlamışlardır. Bunun yanında, tūm etkinliklerde yabancı öğrencilerle çalışmalar yapan okulumuz öğrencileri, İngilizce iletişim kurduklarından bolca pratik yapma olanağı bulmuşlar, bu durum da onların dil gelişimine olumlu katkı sağlamıştır. Ballina şehrinde misafir olduğumuz okulda hafta boyunca İrlanda'nın yerel dansını öğrenmişler, geleneksel sporlarını tūm ortak ūlke çocuklarıyla birlikte oynamışlardır. Sınıflarda derslere de katılan grubumuz oldukça verimli zaman geçirmiştir.Okul dışında yöredeki çeşitli tarihî ve turistik yerler ziyaret edilerek kültürel etkileşim sağlanmıştır.Okyanus sahilinde gezi yapan öğrencilerimiz, hatıra deniz kabukları ve taşlar toplamışlar,tūm ortak okullarla oynadıkları oyunlarla pratik konuşma becerilerini geliştirmişlerdir. Ortağımız İrlanda'nın eşsiz ev sahipliğinde 6 gün süren ziyaretin sonunda unutulmaz deneyimlerle yurda dönen proje ekibi, hazırladıkları sunumlarla çeşitli ortamlarda paylaşım yapmaya başlamışlardır.Bu eğitim öğretim yılının ilk ziyaretini gerçekleştiren kurum, Aralık ayında Portekiz, Mayıs ayında Polonya'ya hareketlilikler düzenleyecek ve Mart ayında da proje ortaklarını ilimizde ağırlayacaktır. Ülkemizi en iyi şekilde temsil edebilmek amacıyla okulumuz ögretmen ve öğrecileri, okul aile birliğinin de desteğiyle çalışmalarına şimdiden başlamışlardır.